.........

Dostałam świetną książkę - z 87 roku, ale prócz wyświechtanej obwoluty jest w idealnym stanie. To książka o książce - "Mała encyklopedia dla nastolatków" :) A co najważniejsze - ilustracje i opracowanie graficzne wykonał Bohdan Butenko. Uwielbiam jego ilustracje, kojarzą mi się z dzieciństwem i doskonale pamiętam jak rozbudzały wyobraźnię. Ładnie wydana i gruba, ma  wiele fajnych haseł, choć pojawiają się też  takie jak "druki socjalistyczne" :) Jak zawsze Butenko jest dowcipny i czytelny, ozdabiając marginesy swoimi rysunkowymi komentarzami do wybranych haseł.


I got a gift from my brother- a book about a book, a great Polish graphic artist Bohdan Butenko, and I love it



2 komentarze:

  1. urocza książeczka :) patrząc na rysunki wydaje mi się, że mam w domu książeczkę "pogodową" czy jakkolwiek się ona zwie.. :)

    przyznam, że jak na 87rok wygląda jak nowa :) dbaj o nią! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję książki! Też mam ją w swoich zbiorach. Niektóre hasła nieco socjalistyczne, a Butenko wykonał świetną robotę graficzną i satyryczną - niektóre jego rysunki to fantastyczne komentarze do nadętej treści haseł. Cenzura oczywiście nie wyłapała :-)

    OdpowiedzUsuń